חזרה אל מגורים בבית פרטי מחוץ לעיר

בעקבות ההנחיות לשמירה על ריחוק חברתי ועל בידוד במקרים מסוימים, ולאחר תקופה ארוכה של סגר כללי במדינת ישראל, אנו עדים לטרנד של חזרה אל מגורים בבתים פרטיים מחוץ לעיר. מהר מאוד הבינו תושבי ישראל כי יהיה קל יותר להסתגר במרחב של בית פרטי עם מדשאה פרטית ורצוי עם בריכת שחיה פרטית.

5 7

לפני חודש מרץ 2020 והתפרצות מגיפת הקורונה, הטרנד היה מעבר אל העיר תל אביב, מגורים במגדלי דירות חדשים עם שטחים ציבוריים גדולים המתוחזקים על ידי חברת ניהול של המגדל. בעלי בתים פרטיים בהרצליה פיתוח, בכפר שמריהו וברשפון העדיפו להעמיד את בתיהם הגדולים למכירה, במיוחד לאחר שילדיהם בגרו ועזבו את הקן. תחזוקה של בית פרטי מצריכה הרבה תשומת לב, עבודה, השקעה של זמן, דאגה לביטחון הנכס מפני כניסת אורחים בלתי קרואים, והשקעה כספית גדולה כמובן. החיים בדירה הבנויה על מיפלס אחד, עם דלת כניסה אחת שקל לאבטח, ועם מרפסת שמש לישיבה בחוץ – נראו מפתים. בתים יפים בהרצליה פיתוח ובכפר שמריהו, ווילות מושקעות בפרברים אלה כמו גם בתים בסביון ובקיסריה, הוצעו למכירה זה בזה אחר זה על ידי בעליהם.

מגדלי הדירות היציעו סגנון חיים חדש עם תוספות מפנקות לרווחת הדיירים: בריכת שחיה גדולה ובריכת ילדים, חדר כושר מאובזר היטב, ספא עם ג'קוזי וסאונה, מועדון דיירים ועוד. במגדל המגורים 'מאייר על רוטשילד' למשל יש 500 מ"ר של שטחים ציבוריים לשימוש הדיירים ובכלל זה מרתף יין עם מקום לשמירת בקבוקי יין בטמפרטורה המתאימה וכן חדר יפה לחליצת יין עם חברים. במגדל 'G' המכונה גם מגדל 'השופטים' יש חדר לישיבות עסקיות העומד לרשות דייריו, מועדון דיירים אלגנטי עם פסנתר ומטבחון. בריכת השחיה במגדל 'G' היא פנימית ומחוממת כך שניתן להשתמש בה כל ימות השנה. בנוסף יש במגדלי המגורים לובי כניסה עם עמדת שומר המאוישת מסביב לשעון. במגדל המגורים 'רוטשילד 1' למשל וכן במגדלי המגורים 'אלרוב' (מגדלי 'אקירוב') – שמתי לב לכך שהשומרים הם בבחינת שוערים של ממש, בדומה לתפקיד של קונסרייג' במלון, הם מעניקים תשומת לב ויחס אישי לכל דייר ודייר במגדל, ערים לצרכיו ונותנים מענה לכל שאלה או תקלה. הנה כך בעל דירה במגדל מתפנה מכל המטלות והעבודות שהיו לו בנושא תחזוקת ביתו הפרטי והוא מעביר את כל הדאגה הזו לידי חברת הניהול וצוות התחזוקה שלה במגדל. הדבר כרוך כמובן בתשלום דמי ניהול חודשיים המחושבים על פי שטח הדירה ברוטו.

בא נגיף הקורונה והפך את המגמה על פיה! הביקושים הם לא רק לווילה או לווילות בהרצליה פיתוח אלא גם לבתים במושב או לנחלה כפרית. ווילות שעמדו למכירה מזה זמן רב נמכרו או הושכרו, נסגרו עסקאות לרכישת נחלות גדולות עם בתי אחוזה ובמחיר סגירה של המחיר המבוקש. מקומות שהיו בביקוש נמוך והמחירים בהם ירדו, כמו סביון או קיסריה, זוכים לעדנה.

יש דרישה גם להשכרות קיצרות טווח של בתים בהרצליה פיתוח עם בריכת שחיה או בתים הקרובים לחוף הים בהרצליה לתקופת חודשי הקיץ והחגים הקרבים.

לקוח שלי המתגורר במונטריאול סיפר לי שמתווך נדל"ן קנדי דיווח לו שסגר 17 עסקאות (!) למכירת בתי נופש מסביב לאגם במונטריאול. במדינת ניו יורק היתה עזיבה המונית מהעיר ניו יורק אל בתים מחוץ לעיר לאורך נהר ההדסון, אל אחוזות בהמפטונס ואל בקתות או בתי נופש בחלק הצפוני של המדינה. כלומר המגמה אופיינית לאו דווקא לישראל אלא גם לארצות אחרות בעולם, כולנו תחת אותו הדגל הוא "דגל הקורונה".

נושא הטיפול בגינה, במדשאה ובבריכת השחיה מתקבל בשמחה במציאות של היום. בהיעדר חיים תרבותיים, כשאין הצגות תיאטרון או קונצרטים, במציאות בה הבילוי במסעדות ובברים מוגבל ומשתנה חדשות לבקרים – הטיפול בפרחים ובעצים מהווה סוג של תרפיה נעימה!

המעבר אם כך הוא מהעיר אל הכפר, מדירה במגדל מגורים אל בית פרטי או אל ווילה בפרברים. כאשר עובדים מן הבית בחלק ניכר מימי השבוע, הקירבה הגיאוגרפית אל המשרד מאבדת מחשיבותה. הבלוג הקודם שלי מתאר את הביקור שערכתי במשרדי חברת "GOOGLE בתל אביב, משרדים גדולים עם שטחים ציבוריים מפנקים ומסעדות לרווחת העובדים. עודכנתי כי עובדי ' GOOGLE'עובדים כולם מהבית מתחילת הסגר בחודש מרץ, וכי ההנחיה הזו תהיה בתוקף לפחות עד לסוף השנה האזרחית 2020. נקווה כי בבלוג הבא שלי אוכל לדווח על חזרה לחיי השיגרה שהכרנו.